torsdag 3. desember 2009

Mekking av adventskalender







I fjor hang vi pakker opp på kvistene. I år ville jeg gjøre noe nytt...
I ettermiddag fikk jeg endelig satt meg ned for å fullføre adventskalenderen vår. Selv om vi ikke har barn i huset(sånn rent bortsett fra lille meg) vil jeg likevel ha en kalender. Det er så spennende. Selv om det ikke trenger være store ting inni gavene. I fjor fikk jeg for eksempel et lite dikt: LEV VEL sto det. I Kryss. Som i gamledager. Koselig.







Vel, nå til årets produksjon. Først måtte jeg tømme mange fyrstikkesker...
Og hvor dkal man så gjøre av hundrevis av fyrstikker?





Jeg har boksdilla, så et par gamle baisbokser ble i dag fyrstikkpåpassere.






Jeg satte meg ved spisebordet etter å ha fyrt i peisen og laget meg en god kopp kaffe latte. Mmmm! Innpakningspapir fra Blafre design og House Doctor er mine favoritter. Fine farger og mønstre man blir glad av å se på.




Silkebånd i ulike farger brukes til å henge pakkene i. Dymolapper av den gode gamle sorten får vise hvilken pakke som skal åpnes hver dag.




Opphenget er laget av en gammel lampeskjerm som er surret inn i silkebånd.









Nå er adventskalenderen (nesten) ferdig! Adventsnissen stikker innom innimellom, så ikke alle pakker er på. Kalenderen får henge i kjøkkenvinduet sammen med fine kuler fra House Doctor. 




Det var litt vanskelig å finne en bra plass til opphenget, da pakkene henger på en gammel lampeskjerm. Den kan da ikke henge inntil en vegg, og henger den fra taket vil den komme så høyt opp. Derfor fant jeg til slutt ut at den kunne festes i liftgardinen på kjøkkenet. Jepp.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Fortell, har du noe på hjertet?