tirsdag 6. juli 2010

Passe fine soveromsgardiner

 
I et år har vi hatt gammelrosa soveromsgardiner. Eneste rommet med gardiner. Fra en bruktbutikk. Tykt, deilig gardinstoff. Bestemorgardiner. Tenk at det gikk gjennom kontrollen. Rosa gardiner! Men i sommer vil vi ha litt luft. Lys. 
Hvite gardiner. Billige. Men ikke fint med sånne knytebånd oppe. Synes jeg. Så jeg klipte dem av, strøk ned en brett og sydde kant. Da var det bare å tre gardinene på gardinstanga. 

Så var de litt for lange. Måtte sys opp og klippes av. Men det ble fint. Føles som å våkne i et sommerhus på sørlandet hver morgen. Jeg leker iallefall det. Alt er lyst og fint. Og så kommer raremannen med kaffe på senga. Jeg er heldig jeg!

I had to fix our new white curtains. Just cut of the bands meant for hanging, then sew a new line so I could put them on. Finally I had to make them a bit shorter. Now I feel like waikung up in a summer house every morning. Coffee in bed is lovely. 

1 kommentar:

  1. Kjempefine gardiner! Ja te mer lys :-)
    Veldig stilig teppe du har laga forresten, supre stoffer!!

    Ha ein fin sommar!

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?