mandag 19. juli 2010

Svensktoppar

Ikea. Sverige. Finnland. Norge. Stappfull bil. Vel hjemme finner man ut at den kule lampa jeg kjøpte kun var en front. Sånn kan det gå når man selger vin i Ikearestauranten og det er 30 minutter til stengetid... Men fronten er fin som pynt også da.
Snasen pute fra Ikea og finfin lekekoffert fra Marimekko. Det er noe eget med svensk og finsk design.
Isbitform fra svensk Ica som ikke tålte oppvaskmaskin. Jeg burde visst bedre. Den nye blomsterpotten er allerede en rotsamler.
Deilig bøtte. Søppelbøtte, blomsterbøtte, lekebøtte med hjul... Vi får se. Og så måtte jeg bare ha enda et bærenett. Tre faktisk. Fin gave.
Flere bærenett. Må alltid ha et på lager siden jeg vil unngå for mange plastposer fra butikken. Ny kjøkkenhåndduk, og flere metervarer. Hiha.

I´m back from vacation in Sweden. Lots of relaxing, but also som serious shopping in Ikea and vintageshops.

8 kommentarer:

  1. guult er kuult altså - i allefall hjemme hos deg!! Det er sååå fint da - er ikke helt sikker på HVOR jeg skulle hatt det...
    Ha en fin fin uke!

    SvarSlett
  2. Mye pent her! Liker også svart og gult! :)

    SvarSlett
  3. Masse fint her, ja! Syns òg at svensk og finsk design er flott! I tillegg til dansk, sjølvsagt:-) Godt å komme heim igjen òg, tenker eg?

    Klem

    SvarSlett
  4. Veldig fine ting! Grattis! Liker så godt den stålampa di jeg, altså!

    SvarSlett
  5. Det er alltid godt å komme hjem. Men i dag var jeg i en liten boble fylt med striregn...så fikk ikke gjort annet enn å ta masse bilder. Men litt digg det også. Og ferie er det mer igjen av heldigvis! Bare så synd det er regnvær i lange baner fremover.

    Er heøt klart enig i at dansk design også er deilig. Bare ikke vært der i år, men i høst blir det jentetur. jippi.

    Godt å være tilbake her. Men også godt med en liten blogpause. Man kan ikke tenke blog hele tiden heller. Deilig med sol og påfyll. Nå er jeg tilbake.

    Godt å "se " dere igjen!

    SvarSlett
  6. Hei, så fine ting! Jeg er også fan av finsk design - så mange fine mønstere :) Har selv funnet masse fine ting...nå er det bare å spare opp penger så skal jeg nok skaffe meg en del ting :)

    SvarSlett
  7. Velkommen tilbake:) Du har virkelig fått med deg mye snadder ser jeg:) Det er alltid kjekt å finne gøyale ting på ferie.. Jeg blir vertfall ekstra glad da!! Ha ein fortsatt fin ferie:) Klem

    SvarSlett
  8. Masse masse fint fint! Vil på besøk til villa Chi snart snart! Muss

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?