torsdag 21. oktober 2010

Kjær blogg, mange bloggnavn

Bloggerren bak "Sukkertøy for øyet" lurte på hva som lå bak bloggnavnene vi velger, og fortalte om sitt. 
Jeg er rarerina fordi jeg ble fortalt at jeg var så rar. Oftest av enkle personer som liker å leve slik de gjør, og som synes jeg driver med mye rart. At jeg gjør så mange annerledes ting. Kanskje mener de spennende? Jeg satser på det. 

Jeg hørte en gang en framstilling av det å være rar. Rar betyr sjelden på engelsk. Det ble nevnt at det er noe positivt i å være rare, sjelden. Så jeg likte at jeg kanskje var litt rar. Ikke slik som alle andre. Jeg hadde noe eget.

Men noen ganger blir jeg også lei av å være rar. For hva er normalt? Og hva er rart? Jeg føler meg jo ikke rar. I min verden er det jeg driver med helt vanlig. Hvem kan bestemme, og har noen rett til det? Likevel er nå det bloggnavnet mitt. Hva er historien bak ditt?

What`s the story behind your blogname?

10 kommentarer:

  1. Veldig fint navn på bloggen din synes jeg! Og for meg er du ikke rar i det hele tatt. Men det er nok mange av menneskene rundt meg som syns jeg er litt rar også. Rart er bra sier forskermannen min. Med det mener han nok alt som ikke er A4. Og det er du i hvertfall ikke! Så HURRA for alt det rare i verden!!

    SvarSlett
  2. Heisan Rare Rina:)
    Jeg synes i hvert fall ikke du er rar i ordets negative forstand!Det er jo forskjell på hvordan folk bruker ordet rar.Jeg synes det er teit når folk bruker ordet 'rar' som noe negativt.Det er et positivt ladet ord for meg!
    Og 'rar' på svensk betyr jo faktisk 'søt'.Har du tenkt på det du?
    Ha en rar og fin og søt dag!

    SvarSlett
  3. Forbinder også ordet rar med nettopp søt og spesiell:) Kanskje også original og festlig?!

    Positive ord!

    SvarSlett
  4. utrolig fint innlegg. Å være rar er å være unik spør du meg! i posetiv forstand

    SvarSlett
  5. Har ikke blogg, meeen du eller din blogg virker ikke rar på meg - hadde kjedet vettet av meg om alle var like ihvertfall. Men så er kanskje jeg rar også da, akkurat det vet en jo aldri!!! Men da lever jeg i såfall i lykkelig uvitenhet og trives med det. Lykke til! Klem fra Cleo

    SvarSlett
  6. Jeg heter også Rina og i likhet med deg ble jeg fortalt at jeg er rar. Kanskje det er navnet som gjør oss rare?
    Jeg ble tipset om denne bloggen av noen som sa "se, det er en til som deg!" Ganske festlig!

    I helgen spurte jeg en kamerat om han kunne presisere hva folk opplever som rart ved meg. Han greide ikke annet enn at jeg ikke er "som dem". Så da så.

    Keep blogging.Jeg sjekker inne med ugjevne mellomrom! :)

    - Rina

    SvarSlett
  7. Rart er bra, Rina! Tenk viss alle hadde vore heilt like. Eg tenker at mange kan vere misunneleg på kreative slik som du, og som derfor har behov for å plassere deg... Eg har òg alltid blitt kalla litt rar, men tar det positivt, - for eg veit sjølv at det er heilt OK å ikkje vere som alle andre! Håpar du òg fell til ro med det:-)

    Ha ein fin dag!

    SvarSlett
  8. Kjekt innlegg å lese... Du er rar i ordets aller mest positive betydninger Rina.

    SvarSlett
  9. Jeg syns bloggnavnet ditt er kjempefint! Det var nettopp navnet på bloggen din som gjorde meg nysgjerrig, og måtte inn og titte her:)

    Jeg får ofte også høre at jeg er rar...tror ofte folk sier det fordi man (jeg) ser det fine og verdifulle i ting som andre ser på som ubrukelig, kanskje?
    Jeg vet ikke helt, jeg altså, men jeg ser på ordet rar som positivt ihvertfall!

    SvarSlett
  10. SÅ mange koselige kommentarer! Takk takk. Jeg er veldig stolt av å være rar, og er en forkjemper av rarisme.

    Men-fortell nå om ditt bloggnavn da. Hva ligger bak, hva er din historie?

    SvarSlett

Fortell, har du noe på hjertet?